Skip to content

Duygusal Sermaye

Kitap beş ana bölümden ve her biri farklı konularda kaleme alınmış otuz yedi alt bölümden oluşmaktadır. Ana bölümler kitabın daha rahat okunabilmesi için oluşturulmuş olup hiçbiri bir diğerinden bağımsız değildir. Mehmet Semih Söylemez kitabında, duygusal sermaye kavramı ile hatırlatmak ve vurgulamak istenilen şeyin, özne algısının giderek değiştiği dünyamızda, öznenin hala insan olduğuna dikkat çekerek, insana verdiği önemi gösteriyor. “Faydacı bakışı bir kenara bırakacak olursak, bu kitapta gölgesinde oynadığı fabrikalara hayranlık besleyen o çocuğa, yani çocukluğuna gönderdiği bir selamdan başka bir şey değildir” diyor yazar. Geçmişi, şimdiyi ve geleceği aynı kitapta anlamlandıran Söylemez, her kurumun kendi duygusal sermayesini kendisi inşa edebileceğini söylüyor. “Duygusal Sermaye” düşüncesini her işletmenin kendisine tuttuğu bir ayna olarak görmek, belki en doğrusu olacaktır.

Dünyanın en büyük mobilya parçaları üreticilerinden biri olan AGT firmasının CEO’su Mehmet Semih Söylemez’in Duygusal Sermaye isimli çalışması, başarıyı yakalamak isteyen şirketler için önemli bir yol haritası niteliğini taşıyor. Kitap, bir başarı öyküsü olan AGT firmasına tutulan bir ayna niteliğinde. Bu aynaya yansıyanlardan herkesin alması gereken dersler var.

Rifat Hisarcıklıoğlu

TOBB Başkanı

Geri
ICON Algı Yönetimi ve Bilişim Sistemleri